LED2LEAP Erasmus+ project - Tájépítészeti, Településtervezési és Díszkertészeti Intézet
LED2LEAP Erasmus+ project
LED2LEAP Erasmus+ project
Utolsó frissítés: 2022 szeptember 09.
Landscape Education for Democracy (LED) towards Leadership, Empowerment, Agency and Partnership (LEAP)
(2019-2022)
A 3 éves Erasmus+ projekt célja a jövő tájépítész és építész tervezőinek demokratikus szemléletének kialakítása, valamint az egyetemek társadalmi felelősségvállalásának elősegítése olyan jó gyakorlatok kialakításával, amelyek az egyetemek és a helyi közösségek hosszú távú együttműködését támogatják.
A tavaszi félév során zajló online kurzus nyitott a részvételi tervezés elmélete és gyakorlata iránt érdeklődők számára, a Tájépítészeti és Településtervezési Karon szabadon választható tárgyként felvehető.
A részvételi tervezés gyakorlatának elmélyítésére és az egyetemek társadalmi felelősségvállalásának elősegítésére a projekt partnerek hosszú távú együttműködéseket alakítanak ki helyi partnerekkel. Az úgynevezett Living Labekben az egyetemek és a helyi partnerek közösen dolgoznak ki innovatív megoldásokat.
A projekt a Le:Notre Intézet vezetésével az Európai Unió Erasmus+ Program támogatásával valósul meg.
Projekt partnerek:
LE:NOTRE Institute (koordinátor)
Nürtingen-Geislingen University
MATE Tájépítészeti, Településtervezési és Díszkertészeti Intézet, korábban: Szent István Egyetem, Tájépítészeti és Településtervezési Kar
kultúrAktív Egyesület
University of Bologna, Department of Architecture
ETA BETA cooperativa sociale
Swedish University of Agricultural Sciences (SLU)
Intézeti résztvevők:
Projekt vezető: Fekete Albert (fekete.albert@uni-mate.hu)
Projekt koordinátorok: Jákli Eszter (jakli.eszter@uni-mate.hu), Reith Anita (reithanita88@gmail.com)
Projekt oldalak:
https://ledwiki.hfwu.de/index.php?title=Main_Page
https://www.facebook.com/LandscapeEducationForDemocracy/
LAboratórium Diákokkal a DEmokratikus köRnyezetért (LADDER)
Aboratórium Diákokkal a DEmokratikus köRnyezetért (LADDER)
A LED2LEAP projekt helyi Living Lab-je a LADDER (Laboratórium Diákokkal a DEmokratikus KöRnyezetért) nevet viseli. A LADDER projekt célja az iskolai környezet fiatalok bevonásával történő közösségi alakításán keresztül jó gyakorlatot teremteni, és felületet biztosítani a témával kapcsolatos tapasztalatcserére. Az Egyetem és a kultúrAktív Egyesület közös koordinálásával valósul meg.
projekt platform
magyar nyelvű videó
PUBLIKÁCIÓK, VIDEÓK
Landscape Education for Democracy (LED2LEAP projekt előzményeként megvalósuló Erasmus+projekt záródokumentációja)
Demokratikus tájépítészet iskolai környezetben I. Együttműködés a miskolci Dr. Ámbédkar Iskolával
PARTNERING FOR LANDSCAPE DEMOCRACY. An Intensive Study Program in Miskolc to renew the school environment of the Dr. Ámbédkar School, 2021
Demokratikus tájépítészet a miskolci Dr. Ámbédkar Iskolában
Landscape Education for Democracy in Miskolc, Hungary